Izveidots: 06/05/2017, 12:43
Autors: Inta Kozinda



Logotipu dizaina tendences 2017

Meklējot atbildi uz jautājumu, kādas logotipu tendences būs aktuālas 2017. gadā, veicām izpēti par pasaulē un Latvijā iepriekšējos gados veidotajiem logotipiem, un, balstoties uz dizaineru piedāvājumiem dažādās platformās, kā arī analizējot nozares profesionāļu rakstus, apkopojām 10 aktuālākās šī gada logotipu tendences. Šoreiz gan apzināti neapskatām melnbaltus, šriftu un ģeometrisko formu logotipus, kas ir klasiskas dizaina vērtības, kas aktuālas vienmēr.
Lūk, 10 šī gada karstākās logotipu tendences!

1. Vienkāršoti logotipi Kā viena no pēdējo gadu galvenajām tendencēm logotipu dizainā vērojama esošo logotipu vienkāršošana, samazinot izmantoto krāsu paleti un / vai manāmi vienkāršojot objektu formas. Vizuāli vienkāršoti logotipi ir tendence, kurai paredzam ilgu nākotni.


2. Hand-made logotipi Šķietami vienmēr modē esoša tendence, kas, papildinot rokraksta logo ar šim brīdim raksturīgiem elementiem atkal kļūst aktuāla. Pēdējos gados aktuālie kaligrāfijas un akvareļu tehnikā veidotie logotipi šobrīd ir īpaši aktuāli, taču paredzam, ka drīz vien šis stils vairs nebūs aktuāls. Tas gan neattiecas uz ar roku rakstītiem logotipiem, kas joprojām ir dizaina vērtība.
Hand made logo
3. Negatīvie laukumi (negative space) – šis vizuālais paņemies ir minimālisma paraugs un logotipu dizainā tiek izmantots jau daudzus gadu desmitus, taču pēdējā laikā šī tendence atdzimst no jauna. Logotipu “izgriešana” ir īsts izaicinājums dizaineriem, taču rezultāts ir īsts mākslas darbs, unikāls un atmiņā paliekošs, īpaši tāpēc, ka nereti, tikai pamatīgāk ieskatoties, tiek atklāti paslēptie simboli.

negative space logo

4. Līnijās veidoti logotipi (line art) Simboli, kuri veidoti no viena biezuma pārrautas vai nepārrautas līnijas, kļuva iecienīti jau pirms daudziem gadiem, taču prognozējam, ka šī vienkāršā un vienlaicīgi arī oriģinālā un viegli uztveramā izteiksmes līdzekļa uzvaras gājiens turpinās. Šāda stila logotipi plaši tiek izmantoti uz vienkrāsaina fona vai attēliem, kuri mainās atkārībā, no logotipa izmantošanas vietas un mērķa, kas īpaši parocīgi un ērti ir uzņēmumu mārketinga komandām - iespējams tieši tādēļ tie kļuvuši tik populāri.

line art logo
line artlogo

5. Modernais retro Vintage stilā veidots logotips ir dekoratīvs, izstaro kvalitāti un pieredzi. Šī ir klasiska vērtība, taču šī gada tendencēm atbilstošākie logotipi būs tie, kuru elementos tiks izmantoti aktuālie grafikas elementi. Retro logotipi lieliski piestāv apkalpošanas servisu uzņēmumiem.

Modernais retro

6. Animēti logotipi Ļoti perspektīva tendence, kas dod reālu iespēju uzņēmuma vecajam logotipam “atdzīvoties” un piešķirt svaigumu. Savukārt, veidojot jaunu zīmolu, ar šādu logo būs vieglāk nodod tā ziņojumu auditorijai. Interaktīvie logotipi, protams, ir izmantojami tikai interaktīvajos kanālos.


7. Vārdu sadalīšana Arī šī tendence ir aktuāla jau ilgāku laiku. Iespējams tas ir tādēļ, ka šādi tiek atvieglots dizainera uzdevums izveidot logotipu no gara vārda vai vārdu salikuma. Taču, jāņem vērā, ka šāds – sadalīts logo - liek skatītājam tajā vairāk iedziļināties, lai saprastu, kas paslēpts aiz dekoratīvi noformētiem burtiem, tādējādi liekot tam vēl vairāk palikt atmiņā. Katrā ziņā, šī tendence ir ieguvusi stabilu vietu dizaineru izvēlē, veidojot uzņēmumu vizuālo identitāti.

Vārdu sadalīšanas logo

8. Pārklāšanās un krāsu pārejas Lai vienkāršo un plakano logotipu padarītu apjomīgāku, netiek veikta ēnošana, kāda tā ir dabā, bet gan nereti tiek izmantotas krāsu pārejas no gaišākas uz tumšāku, parasti līdz trīs līdzīgās tonalitātēs. Savukārt, lai parādītu formu pārklāšanās vietas, tās pilnībā aizpilda ar tīru krāsu. Šāda stila logotipos izmanto pēc iespējas mazāk elementi, un mēs ticam, ka šī tendence ik gadu kļūs arvien aktuālāka.

line art logo
line artlogo

9. Ilustratīvie logotipi Ilustrācijas tiek izpildītas, veidojot reālistisku, plakanu zīmējumu, radot sajūtu, ka tas ir zīmēts ar roku. Šim stilam raksturīgas elementu kontūrlīnijas, un elementu piepildījumam izmantots viens krāsas tonis. Mūsuprāt, šis ir ļoti māksliniecisks paņēmiens, un ticam, ka tā attīstība ir tikai savā sākumposmā.

Ilustratīvie logotipi

10. Adaptīvie logotipi Pavisam svaiga tendence. Tā kā mobilo ierīču lietotāju ar katru gadu kļūst arvien vairāk, tad teju par nepieciešamību ir kļuvusi iespēja sarežģītos logotipus nedaudz vienkāršot, lai tos pārskatāmi atspoguļotu arī uz ekrāniem ar mazu izšķirtspēju. Adaptīvo logotipu lielākā vērtība ir tā atpazīstamība – jau, ieraugot mazo ikonu, lietotājam uzreiz ir skaidra logotipa piederība noteiktam zīmolam.

Adaptīvie logotipi


Apkopojot tendences, secinājums ir viens – neskatoties uz daudz dažādajām logotipu dizaina variācijām, vadošā kopīgā iezīme 2017. gada logotipu dizainā ir minimālisms un atsacīšanās no daudz sīkiem elementiem un krāsām. Šī pati tendence vērojama arī grafiskajā dizainā - tas saistīts ar arvien pieaugošo informācijas apjomu, ko “nes” vizuālie materiāli, kas liek dizaineriem radīt tādus elementus, kas nenogurdinātu skatītāju un ļautu uztvert sniegto informāciju.


Vai iedvesmojies un vēlies atsvaidzināt sava zīmola logotipu?
Vai varbūt vēl tikai veido savu uzņēmumu vai plāno produkta līniju? Mēs tev labprāt palīdzēsim izveidot trendīgu logotipu!




SAZINIES AR MUMS
(+371) 26 331384