Izveidots: 06/05/2017, 12:43
Autors: Inta Kozinda



Kā radīt peļņu nesošu skatlogu?

Vizuālais merčendaizings mazumtirgotājiem nereti ir izaicinājums. Salīdzinājumā ar veikalu interjeru, kam tiek piešķirta visai nozīmīga loma tirdzniecībā, skatlogi joprojām nepelnīti paliek tādā kā pabērnu lomā, kas nereti ir pamesti novārtā vai piepildīti ar nenozīmīgiem sīkumiem. Taču skatlogs burtiski ir pasaules logs uz tavu veikalu, zīmolu, produktu. Skatlogs ir tavs kā tirgotāja elevator pitch pircēju priekšā, un tas, cik garāmgājēju pie tevis iegriezīsies, ir atkarīgs no tā, cik veiksmīgi būs izveidots tava veikala skatlogs. Kā veidot veikala skatlogu, cik un kuras preces tajā likt un kā tās izvietot - tie ir tikai daži jautājumi, ar ko uzņēmējs sastopas, iekārtojot savas tirdzniecības vietas logu uz pasauli.

skatlogi

Lūk, mūsu ieteikumi, kam vērts pievērt uzmanību, iekārtojot skatlogu:
  • Katru nākamo skatloga dizainu plānu aptuveni mēnesi uz priekšu! Lai izveidotu peļņu nesošu skatlogu, kam klienti nepaies garām, nepieciešams laiks.
  • Izvēlies skatloga tēmu! Tā var būt sezona, krāsas tonis vai gaidāmie svētki – vienota tēma palīdzēs izvēlēties pareizos produktus.
  • Radi scenogrāfiju! Piemeklē atbilstošus aksesuārus, atbilstoši izvēlētajai tēmai – tā būtu pludmale, guļamistaba, pikniks vai kas cits – tas raisīs klientu iztēli.
  • Skatlogā ļauj dižoties tikai dažām precēm, lai cik plašs arī būtu tava veikala piedāvājums!
  • Izvēlies vienu unikālu produktu, uz kuru skatlogā vērst vislielāko uzmanību! Tam jābūt pietiekami pamanāmam, lai raisītu garāmgājēju interesi.
  • Skatlogā preces izvieto vairākos līmeņos! Tā tu sniegsi ieskatu piedāvātās produkcijas klāsta dažādībā.
  • Izvieto galvenos skatloga produktus cilvēka acu augstumā, kā arī pievērs uzmanību, lai tas, ko vēlies skatlogā parādīt, ir saskatāms arī no garām braucoša auto!
  • Veido skatlogu tā, lai garāmgājējiem ir redzamas arī veikala telpas! Nenobloķē un pārlieku neaizklāj skatlogu, garāmgājēji labprātāk iegriežas veikalos, kuros ir redzami cilvēki.
  • Nepārspīlē ar krāsām, tomēr izvēlies vismaz trīs krāsu toņus! Tev varbūt šķiet, ka skatlogs, kas veidots, piemēram, tikai baltā tonī, būs izcili gaumīgs, taču tas, visticamāk pievērsīs neliela cilvēku skaita uzmanību.
  • Lielāko uzmanību pievērs tiem produktiem, ko klients vēlas! Tie var būt dārgāki un unikālāki produkti, nekā tie, ko cilvēkam vajag, taču unikālās lietas, kuras ne vienmēr var uzreiz iegādāties, raisa ilgstošāku interesi.
  • Skatlogam jābūt tīram! Zelta likums ikvienam tirgotājam – skatlogā izstādītie produkti nevar būt apputējuši, nemaz nerunājot par pašu logu.
  • Izvairies no tādiem saukļiem kā “Lētāk!”, “IZPĀRDOŠANA!!!” “Sale! Sale! Sale!” u.c.!
  • Izvairies no skatloga svētku tematikā vesela mēneša garumā, ja tie ilgst tikai vienu dienu. Vai arī nomaini skatloga dizainu, kolīdz svētki ir pagājuši!
  • Nepārpildi skatlogu! Tu taču negribi klientiem rādīt savu noliktavu. Skatlogā parādi tikai vislabāko, kas tev ir, nevis to, kas palicis pāri!
  • Regulāri maini skatloga dizainu! Tā tu ne vien noturēsi klientu (arī potenciālo) interesi, bet arī sevi nepārtraukti izaicināsi.

skatlogi

Un vēl...

    skatlogi

  • Pievērs uzmanību, lai trotuārs pie tava veikala loga un durvīm ir tīrs un sakopts, apkaltuši augi, izsmēķi un dubļains ledus pie pašām durvīm neraisa interesi iegriezties veikalā.
  • Atceries, ka skaisti noformēts skatlogs palīdz tev pārdot vairāk!
  • Labākie tirgotāji joprojām velta laiku savu veikalu skatlogiem, jo tas ir vienīgais veids, kā ļoti aizņemtajos garāmgājējos raisīt interesi par veikalu, pirms vēl viņi ir iepazinušies ar tavas produkcijas lielisko kvalitāti.

SAZINIES AR MUMS
(+371) 26 331384