Izveidots: 06/05/2017, 12:44
Autors: Inta Kozinda



Kā efektīvi pārdot produktu veikalā?

Tirdzniecības vieta ir visproduktīvākais un efektīvākais pārdošanas kanāls, un veids, kā pareizi optimizēt tirdzniecības telpu un izkārtot preces, ir vizuālā merčendaizinga zinātnes pamatā, jo tās būtība ir pārdošana bez pārdevēja līdzdalības. Visiem zināmākajiem zīmoliem ir speciālistu komanda, kas ik sezonu izstrādā vizuālā merčendaizinga plānu un mērķtiecīgi turas pie tā. Protams, katram zīmolam ir savs stils, noteikumi un metodes, taču mērķis visiem viens - pārdot produktu. Mēs apkopojām praktiskus ieteikumus, kā vizuālā merčendaizinga pamatprincipus pielietot reālā tirdzniecības vietā.

merčendaizings

Domā kā klients!

Pamatīgi izzini savu mērķauditoriju! Šeit nepietiks tikai ar demogrāfisko datu izpēti un nodarbošanos (attiecīgi arī finansiālo stāvokli), svarīga ir klienta psiholoģija, dzīves stils un tava prasme paredzēt potenciālā pircēja izvēli ietekmējošos faktorus.

Ņem vērā visas 5 maņas!

Lielākā daļa tirdzniecības vietu uzmanību fokusē galvenokārt tikai uz redzi un tausti stimulējošiem paņēmiem, taču bagātākam iespaidam tik pat svarīgi iepirkšanās procesā ir iesaistīt pārējos maņu orgānus – dzirdi, smaržu un pat garšu. Esi drosmīgs un radošs, un tas atmaksāsies!

merčendaizings

Parādi un klusē!

Pirms produkta iegādes klientam jau ir skaidra ideja, kur viņš to pielietos, kā tas izskatīsies viņam mugurā, ar ko tas tiks kombinēts vai kur novietots. Nereti praksē pielietots paņēmiens ir izvietot preču stendus tā, lai klients ar to indentificētos un spētu viegli sevi iztēloties preci sev mugurā vai savās mājās. Mēbeļu veikalos stendus veido kā kopēja interjera daļu, kurā katrs produkts papildina viens otru. Līdzīgi, piemēram, apģērbu veikalā, apģērb darbiniekus tērpos, kas tiek tirgoti konkrētajā veikalā, papildinot tēlu ar veikalā pieejamajiem make-up produktiem vai aksesuāriem!
Šāda prakse klientam raisa iztēli par preču pielietojumu ikdienā, kā arī veicina izvēli par labu redzētajiem produktiem.

Grupē produktus!

Veiksmīgi sagrupēti produkti rada klientam iespēju (un iemeslu) iegādāties vairākas lietas uzreiz. Tās ir jau saskaņotas, kas aiztaupa pircēja laiku, staigājot pa visu veikalu un meklējot, piemārm, piemērotas bikses žaketei vai šalli, kas pieskaņota virsapģērbam. Tāpat, ja klients meklē dziju, viņam nepieciešamas arī adāmadatas, tāpēc tas ir ērti jums abiem, win win princips. Tas strādā arī pārtikas nozarē, ne velti mērces tiek izvietotas blakus čipsiem. Taču arī grupējot preces, esi radošs un veido “grupējumus” ārpus kategorijām! Eksperimentē un vēro, kas ir saistošākais tieši taviem klientiem! Galvenais nosacījums – nepārkrāmēt stendus, bet radīt sajūtu.

merčendaizings

Trijnieka likums

Runājot par preču stendiem, vairākums vizuālo merčendaizeru atsaucas uz “trijnieka likumu”, kas nozīmē, ka produkti tiek grupēti pa trim, pievēršot uzmanību tam, lai tie ir izkārtoti pēc augstuma (zems, vidējs, augsts). Šis ir viens no vērtīgākajiem principiem, jo, kamēr mūsu acis neatrod simetrisku kompozīciju vai līdzsvaru, tās veras apkārt. Līdzīgs ir “piramīdas princips” – vienam produktam atrodoties augstāk, bet pārējiem zemāk, acis sākotnēji raugās uz fokusa punktu un tikai pēc tam uz leju.

Izmanto gaismu!

Apgaismojums tirdzniecības vietā ir viens no visbūtiskākajiem rīkiem, kā vadīt klienta izjūtas, ļaujot pieredzēt patīkamas emocijas, uzlabot garastāvokli un mainīt noskaņu. To, kā klients jutīsies tavā veikalā, lielā mērā tu panāksi ar apgaismojumu. Īpaši pievērs uzmanību, lai vislabāk izgaismoti ir tie produkti, kuriem vēlies pievērst lielāko uzmanību, kā arī ar īpašu apgaismojumu akcentē ekskluzīvas preces!


Un atceries, ka līdzīgi, kā cilvēki nepārtraukti mainās, mainās arī iepirkšanās paradumi, tāpēc tirdzniecības telpai ir jāpielāgojas vai vēl labāk – jāiet klienta vēlmēm pa priekšu.
Ņem vērā mūsu ieteikumus, seko līdzi klientu uzvedības paradumiem un tendencēm, eksperimentē un vēro, kuri principi darbojas!



merčendaizings merčendaizings

SAZINIES AR MUMS
(+371) 26 331384